Lorem quis bibendum auci Lorem gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursu. Ut enim ad minim veniam.

Follow me on instagram

© 2016 Your Business Name!

Archive

Customer Project Manager

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 9000 anställda och en global verksamhet är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. I Sverige och Norge är vi idag 78 anställda med en omsättning på 375 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i följande affärsområden; Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer. Våra värderingar – Independece, Innovation och Leadership – är ledstjärnor i vårt arbete och präglar vår företagskultur.Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc Customer Project Manager - CPMCPM teamet inom SICK driver och genomför kundprojekt och säkerställer leveransen av dessa. Du arbetar kundnära och utgör en viktig del i organisation i samarbete med säljare och produktledning. Tjänsten innebär cirka 50 resdagar per år och resorna sker inom Sverige, Norge och Tyskland. Rapportering sker till gruppchefen för Customer Projects och placeringsort för tjänsten är Stockholm eller Göteborg.Huvudsakliga arbetsuppgifterLeda kundprojekt inom SICKs alla affärsområdenHantera komplexa förfrågningar från kunder, såsom kalkyler, offerter, avtal etc.Realisera tekniska lösningarSammanställa och skicka inköpsorder till interna och externa leverantörerFölja upp, bevaka och koordinera leveranserPrioritera och koordinera driftsättningar med serviceavdelningen samt med övriga inom SICK koncernenSammanställa och kontrollera dokumentationKostnadsuppföljningKravprofil Du har ett brett tekniskt kunnande och har förmåga att sätta dig in i kundens varierande och komplexa problem och komma på lösningar. Du har även en kommersiell förståelse för kunden och affären.Teknisk utbildning på lägst gymnasienivå, med fördel inom automation, gasanalys, elektronik eller mekanik.Erfarenhet i en liknande roll eller som konstruktör, teknisk försäljareBakgrund inom automationsbranschenGrundläggande kunskaper inom el och signalhanteringErfarenhet av arbete i en internationell miljöSvenska och engelska i både tal och skriftKörkortPersonliga egenskaperDu drivs av problemlösning och är van vid att arbeta både självständigt och i team. Då du kommer att agera bollplank både internt och externt är det viktigt att du är strukturerad, pedagogisk, flexibel och är socialt smidig.Välkommen med din ansökan!Du ansöker till tjänsten genom att skicka in ditt CV samt personliga brev nedan. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Nyckelrekrytering, Ellinor Holm på tel. 072-33 99 009. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan snarast....

Servicetekniker Maritime

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 9000 anställda och en global verksamhet är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. I Sverige och Norge är vi idag 78 anställda med en omsättning på 375 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i följande affärsområden; Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer. Våra värderingar – Independece, Innovation och Leadership – är ledstjärnor i vårt arbete och präglar vår företagskultur.Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc Servicetekniker MaritimeSom servicetekniker inom maritime arbetar du med instrument och system inom gasanalys som mäter, övervakar och analyserar gaser och utsläpp från fartyg. Du ansvarar för att utföra service, förebyggande underhåll, nyinstallationer, idriftsättningar, support, felsökningar samt reparationer hos våra kunder inom sjöfartsindustrin. Lämplig bostadsort är inom pendlingsavstånd till större flygplatser, t.ex. Arlanda, Landvetter eller Kastrup. Detta eftersom det är en resande roll till kunderna som finns i olika hamnar i primärt Norden, Europa och Afrika. Resor över hela världen kan förekomma. Rapportering sker till Service Manager.Huvudsakliga arbetsuppgifterPlanera och förbereda dina serviceuppdrag till de olika båtarnaSkapa och utveckla långsiktiga relationer med nya och befintliga kunderKomplettera säljorganisationen med merförsäljning och leadsKvalitetsuppföljningDokumentation och protokollföra utförda serviceuppdrag enligt gällande krav och reglerGe tekniksupport till kunder och kollegor via telefon och mailSamarbeta nära avdelningar i den globala SICK organisationVara länken mellan SICK, kunder, fraktmäklare och redareHålla utbildningar och certifiera kunder och kollegorMedverka till att säkerhetsarbetet bedrivs enligt regler och riktlinjerKravprofilDu har ett intresse för teknik och förmåga att sätta dig in i kundens varierande och komplexa behov samt komma med lösningar.Din profil:Tidigare arbetslivserfarenhet i en liknande roll inom sjöfartsindustri så som servicetekniker, underhållstekniker eller motsvarandeKunskap om gasmätning, teknisk service för gasanalysator och marinmotorteknik är önskvärtTeknisk utbildning på lägst gymnasienivå, med fördel inom automation, gas, el, telekom eller fordonGoda kunskaper inom Officepaketet samt vana av att arbeta i CRM systemErfarenhet av internationellt arbete är önskvärtEngelska på affärsnivå är ett kravKörkortPersonliga egenskaperDu är organiserad och har förmåga att skapa en god struktur samt överblick i ditt arbete. Du arbetar effektivt och långsiktigt samt är kommunikativ, initiativrik, proaktiv, självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare är du drivande och lösningsorienterad och har förmåga att bygga och utveckla långsiktiga relationer.Välkommen med din ansökan!Vi tar enbart emot ansökningar via nedan länk, ej via e-post. Urval...

Servicekoordinator Maritime

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 9000 anställda och en global verksamhet är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. I Sverige och Norge är vi idag 78 anställda med en omsättning på 375 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i följande affärsområden; Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer. Våra värderingar – Independece, Innovation och Leadership – är ledstjärnor i vårt arbete och präglar vår företagskultur.Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc Servicekoordinator MaritimeSom servicekoordinator kommer du att ta emot kundernas serviceuppdrag för den Maritima verksamheten. Genom att skapa struktur och effektivitet ska du se till att uppdragen planeras, koordineras och fördelas ut till serviceteknikerna i teamet. Det maritima teamet består av en koordinator samt fyra servicetekniker. Ni har tillsammans huvudansvaret för ert geografiska distrikt som består av Europa och Afrika. Uppdragen innebär service, förebyggande underhåll, nyinstallationer, idriftsättning, support, felsökningar och reparationer hos företagets sjöfartskunder. Rollen innebär många olika kontaktytor både internt, inom den globala SICK organisationen, samt externt med internationella och nationella kundkontakter. Placeringsort är på företagets huvudkontor i Sätra. Du rapporterar till Service Manager.Huvudsakliga arbetsuppgifterTa emot inkommande maritima serviceuppdrag via företagets CRM system.Koordinera, planera och fördela maritima serviceuppdrag till teamets servicetekniker.Koordinera serviceuppdrag mellan servicetekniker och kundernas fartyg.Effektivisera funktionen och skapa struktur.Vara en länk mellan SICK, kunder, fraktmäklare och redare.Skapa och utveckla långsiktiga relationer internt och externt.Samarbeta och koordinera med representanter inom den globala SICK organisationen.Organisera specialtransporter av material.Beställa material inför planerade serviceuppdrag.Ordna med säkerhetsdokument, visum, arbetstillstånd m.m.Sköta administration och dokumentation gällande uppdragen.KravprofilErfarenhet i en liknande roll som koordinator, kundservice, innesäljare eller motsvarande.Goda kunskaper inom projektledning.Kunskaper inom Officepaketet.Engelska i tal och skrift.Erfarenhet från industri eller sjöfart är önskvärt.Erfarenhet av CRM hantering är önskvärt.Personliga egenskaperDu är organiserad och har förmåga att skapa en god struktur samt överblick i ditt arbete. Du arbetar effektivt och långsiktigt samt är kommunikativ, initiativrik, proaktiv, självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare är du drivande och lösningsorienterad och har förmåga att bygga och utveckla långsiktiga relationer.Välkommen med din ansökan!Vi tar enbart emot ansökningar via nedan länk, ej via e-post. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med ditt CV samt personliga brev snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Nyckelrekrytering, Ellinor Holm, tel. 072-3399009....

Deputy Service Manager

Q-Free finns runtom i världen med cirka 430 anställda i 20 länder. Q-Free leder vägen med intelligenta transportsystem och skapar produkter samt lösningar i en delande, öppen och respektfull miljö. Q-Free arbetar kontinuerligt för att förbättra företagets redan höga kunskapsbas och söker aktivt kompetenta individer över hela världen. Med mer än 30 års erfarenhet är Q-Free erkänt som leverantör av toppmoderna ITS-lösningar och produkter som tillgodoser alla strategiska och operativa behov.Q-Frees teknik och lösningar hjälper företag och regeringar att lösa utmaningar som kommer i samband med urbanisering och ökad trafik. Företagets breda portfölj bygger på en öppen systeminriktning för att utveckla och distribuera nya mobilitetsbegrepp. Q-Free erbjuder även omfattande service- och underhållslösningar. Q-Free skapar produkter och lösningar för att förbättra säkerheten, minska miljöpåverkan och sänka trängsel på ett hållbart och kostnadseffektivt sätt.Besök gärna vår hemsida: https://www.q-free.com Deputy Service ManagerSom Deputy Service Manager ska du planera, koordinera samt leda och fördela arbetet för företagets Service Engineers. Du har personalansvar för teamet i Stockholm som består av 6 servicetekniker. Ni kommer tillsammans att ha ansvar för att utföra service, förebyggande underhåll, nyinstallationer, idriftsättning, support, felsökningar och reparationer av företagets kamerasystem som finns i Stockholm, Motala och Göteborgs vägtullar. Rollen innebär stor kontakt och samarbete med företagets kunder samt mycket rapportering till företagets största kund Trafikverket. Som Deputy Service Manager kommer du även att arbeta operativt med serviceuppdrag till viss del. Tjänsten är placerad i Q-Frees huvudkontor i Solna. Rapportering sker till Service Manager.Huvudsakliga arbetsuppgifterRegelbunden rapportering och kontakt med företagets huvudkundSammanställa resultat för de mätningar, incidenter och underhåll som gjortsSchemalägga serviceteknikernas arbete både kort- och långsiktigtDelegera och leda det dagliga arbetetSamordna och planera arbetet och resurserIntern rapporteringRapportera avvikelserKontakt med underleverantörerFakturering KravprofilErfarenhet i en likande roll som teamledare och/eller servicetekniker, systemingenjör, dataingenjör, systemarkitekt, systemadministratör, IT kommunikatör eller motsvaradeErfarenhet av projektledning, samordning och eller koordineringGrundläggande förståelse för mjukvaruutvecklingVana att arbeta med Linux systemErfarenhet av att leda team är önskvärtSvenska och engelska på affärsnivåKörkortPersonliga egenskaperDu är organiserad och noggrann samt har förmåga att skapa god struktur i ditt arbete. Du delegerar arbetsuppgifter till ditt team på ett tydligt och strukturerat sätt. Du gillar att ha många bollar i luften och är orädd och rak i din kommunikation. Socialt är du bra på att känna av människor och sociala situationer samt är förtroendeingivande och är redo att utvecklas i en ledande och utmanade roll.Välkommen med din ansökan!Vi tar enbart emot ansökningar via angiven länk, ej via e-post. Urval och intervjuer sker löpande, så...