Lorem quis bibendum auci Lorem gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursu. Ut enim ad minim veniam.

Follow me on instagram

© 2016 Your Business Name!

Servicekoordinator

NYCKELREKRYTERING / Servicekoordinator

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 9000 anställda och en global verksamhet är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. I Sverige och Norge är vi idag 78 anställda med en omsättning på 500 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i följande affärsområden; Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer. Våra värderingar – Independence, Innovation och Leadership – är ledstjärnor i vårt arbete och präglar vår företagskultur.

Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc

Servicekoordinator

Som servicekoordinator hos SICK AB är du en viktig resurs till företagets serviceteam. Du kommer att koordinera och administrera teamets servicetekniker i kundernas serviceuppdrag. Serviceärenden inkommer via mail, telefon och i SAP/CRM system. Det är din uppgift att centralisera och strukturera uppdragen till hela serviceteamet. Du förväntas bygga på och utveckla SICKs befintliga arbetsstrukturer för att effektivisera och förbättra serviceteamets resultat. Planering sker årligt, månadsvis, veckovis samt ad hoc. Denna planering sker tillsammans med teamets servicetekniker samt Service Manager. Du kommer behöva vara både proaktiv och reaktiv då förändringar och omprioriteringar kan komma att ske hastigt och det är din uppgift att omfördela arbetet till dina kollegor. Du förväntas även samarbeta med liknande funktioner inom SICK koncernen och koordinera serviceuppdrag världen över. Rapportering sker till Service Manager och tjänsten är placerad i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Koordinera och administrera de inkomna serviceuppdragen som består av underhåll, idriftsättning, nyinstallationer, service, support, felsökning och reparationer
  • Ta emot SICKs serviceuppdrag
  • Planera och fördela serviceuppdrag till serviceteknikerna
  • Tillsammans med serviceteknikerna prioritera uppdragen
  • Samarbeta med liknande funktioner i SICK organisationen internationellt
  • Samarbeta med lageransvarig gällande reservdelar och beställningar
  • Förbereda inför fakturering
  • Löpande säkerställa att rapportering från fältet sker enligt gällande rutiner

Kravprofil

  • Erfarenhet i en liknande roll såsom koordinator, samordnare, projektledare, teamledare administratör eller liknande
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Erfarenhet av SAP och CRM är meriterande
  • Erfarenhet av inköp och fakturahantering är meriterande

Personliga egenskaper

Som person har du ett genuint intresse för människor och koordinering, du uppskattar att ha många kontakter och är mycket kommunikativ. Du trivs med att ha ett högt och framåtdrivande arbetstempo där självständighet och överblick är en självklarhet. Du finner motivation i att planera, strukturera och i att ha kontroll och driva arbetet framåt. Samtidigt är du inte rädd för förändringar samt är flexibel och öppen för den omväxling som kan ske. Problemlösning med ett inkluderande, proaktivt och effektivt förhållningssätt faller dig naturligt.

Välkommen med din ansökan!

Vi tar enbart emot ansökningar via nedan länk, ej via e-post. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med ditt CV samt personliga brev snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Nyckelrekrytering, Ellinor Holm, tel. 072-3399009.