Lorem quis bibendum auci Lorem gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursu. Ut enim ad minim veniam.

Follow me on instagram

© 2016 Your Business Name!

 

Lageransvarig

NYCKELREKRYTERING / Lageransvarig

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 10 000 anställda och en global verksamhet är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. Vi är idag 75 anställda med en omsättning på 520 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i följande affärsområden Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer.

Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc

Lageransvarig

I rollen som lageransvarig kommer du att ha ansvar för att planera, organisera, koordinera och säkerställa den dagliga driften på lagret. Du ska se till att företagets servicetekniker är försedda med de produkter de behöver för att utföra sitt arbete. Du kommer även att ansvara för hanteringen av reklamationsärenden för kunderna i framförallt i Sverige och Norge. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt. Du rapporterar till Team Leader Customer Care Center. Placering för tjänsten är Sätra där företagets huvudkontor samt lager finns.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvara för den dagliga driften på lagret
  • Beställa reservdelar till företagets servicetekniker inför deras serviceuppdrag och se till att koordineringen av detta sker på ett effektivt sätt
  • Säkerställa att reservdelarna beställs samt är redo för leverans hos kunder i rätt tid
  • Hantera dagliga in- och utleveranser
  • Hantera kundärendesystemet för garantiärenden och returer
  • Underhålla och utveckla systemet
  • Ha nära samarbete med huvudkontoret i Tyskland
  • Analysera och göra prognoser av lagerhållning
  • Underhålla lagret och hålla en god ordning
  • Se till att inventeringar genomförs

Kravprofil

För att lyckas i rollen ser vi att du är van vid att arbeta operativt och har tidigare erfarenhet av att arbeta på lager, gärna i en liknande roll. Har du erfarenhet av automationsbranschen samt SAP är detta starkt meriterande. Vidare har du körkort samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad, bra på att prioritera ditt arbete samt har en förmåga att organisera och agera snabbt vid behov. Vidare är du förändringsbenägen, flexibel och positiv och stimuleras av att ge service och ta ansvar. Du är ödmjuk och kommunikativ gentemot dina kollegor och externa kontakter.

Välkommen med din ansökan!

Vi tar enbart emot ansökningar via nedan länk, ej via e-post. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med ditt CV samt personliga brev snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Nyckelrekrytering, Ella Pourmand, tel. 072-3399011.