Lorem quis bibendum auci Lorem gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursu. Ut enim ad minim veniam.

Follow me on instagram

© 2016 Your Business Name!

Back

Deputy Service Manager

Q-Free finns runtom i världen med cirka 430 anställda i 20 länder. Q-Free leder vägen med intelligenta transportsystem och skapar produkter samt lösningar i en delande, öppen och respektfull miljö. Q-Free arbetar kontinuerligt för att förbättra företagets redan höga kunskapsbas och söker aktivt kompetenta individer över hela världen. Med mer än 30 års erfarenhet är Q-Free erkänt som leverantör av toppmoderna ITS-lösningar och produkter som tillgodoser alla strategiska och operativa behov.

Q-Frees teknik och lösningar hjälper företag och regeringar att lösa utmaningar som kommer i samband med urbanisering och ökad trafik. Företagets breda portfölj bygger på en öppen systeminriktning för att utveckla och distribuera nya mobilitetsbegrepp. Q-Free erbjuder även omfattande service- och underhållslösningar. Q-Free skapar produkter och lösningar för att förbättra säkerheten, minska miljöpåverkan och sänka trängsel på ett hållbart och kostnadseffektivt sätt.

Besök gärna vår hemsida: https://www.q-free.com

 

Deputy Service Manager

Som Deputy Service Manager ska du planera, koordinera samt leda och fördela arbetet för företagets Service Engineers. Du har personalansvar för teamet i Stockholm som består av 6 servicetekniker. Ni kommer tillsammans att ha ansvar för att utföra service, förebyggande underhåll, nyinstallationer, idriftsättning, support, felsökningar och reparationer av företagets kamerasystem som finns i Stockholm, Motala och Göteborgs vägtullar. Rollen innebär stor kontakt och samarbete med företagets kunder samt mycket rapportering till företagets största kund Trafikverket. Som Deputy Service Manager kommer du även att arbeta operativt med serviceuppdrag till viss del. Tjänsten är placerad i Q-Frees huvudkontor i Solna. Rapportering sker till Service Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Regelbunden rapportering och kontakt med företagets huvudkund
  • Sammanställa resultat för de mätningar, incidenter och underhåll som gjorts
  • Schemalägga serviceteknikernas arbete både kort- och långsiktigt
  • Delegera och leda det dagliga arbetet
  • Samordna och planera arbetet och resurser
  • Intern rapportering
  • Rapportera avvikelser
  • Kontakt med underleverantörer
  • Fakturering

 

Kravprofil

  • Erfarenhet i en likande roll som teamledare och/eller servicetekniker, systemingenjör, dataingenjör, systemarkitekt, systemadministratör, IT kommunikatör eller motsvarade
  • Erfarenhet av projektledning, samordning och eller koordinering
  • Grundläggande förståelse för mjukvaruutveckling
  • Vana att arbeta med Linux system
  • Erfarenhet av att leda team är önskvärt
  • Svenska och engelska på affärsnivå
  • Körkort

 

Personliga egenskaper

Du är organiserad och noggrann samt har förmåga att skapa god struktur i ditt arbete.  Du delegerar arbetsuppgifter till ditt team på ett tydligt och strukturerat sätt. Du gillar att ha många bollar i luften och är orädd och rak i din kommunikation. Socialt är du bra på att känna av människor och sociala situationer samt är förtroendeingivande och är redo att utvecklas i en ledande och utmanade roll.

 

Välkommen med din ansökan!

Vi tar enbart emot ansökningar via angiven länk, ej via e-post. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med ditt CV samt personliga brev snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Nyckelrekrytering, Ellinor Holm; tel. 0723399009.