Lorem quis bibendum auci Lorem gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amet nibh vulputate cursu. Ut enim ad minim veniam.

Follow me on instagram

© 2016 Your Business Name!

Back

Servicekoordinator Maritime

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 9000 anställda och en global verksamhet är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. I Sverige och Norge är vi idag 78 anställda med en omsättning på 375 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i följande affärsområden; Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer. Våra värderingar – Independence, Innovation och Leadership – är ledstjärnor i vårt arbete och präglar vår företagskultur.

 

Se vår film på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc

  

Servicekoordinator Maritime

Som servicekoordinator kommer du att ta emot kundernas serviceuppdrag för den Maritima verksamheten. Genom att skapa struktur och effektivitet ska du se till att uppdragen planeras, koordineras och fördelas ut till serviceteknikerna i teamet. Det maritima teamet består av en koordinator samt fyra servicetekniker. Ni har tillsammans huvudansvaret för ert geografiska distrikt som består av Europa och Afrika. Uppdragen innebär service, förebyggande underhåll, nyinstallationer, idriftsättning, support, felsökningar och reparationer hos företagets sjöfartskunder. Rollen innebär många olika kontaktytor både internt, inom den globala SICK organisationen, samt externt med internationella och nationella kundkontakter. Placeringsort är på företagets huvudkontor i Sätra. Du rapporterar till Service Manager.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ta emot inkommande maritima serviceuppdrag via företagets CRM system
  • Koordinera, planera och fördela maritima serviceuppdrag till teamets servicetekniker
  • Koordinera serviceuppdrag mellan servicetekniker och kundernas fartyg
  • Effektivisera funktionen och skapa struktur
  • Vara en länk mellan SICK, kunder, fraktmäklare och redare
  • Skapa och utveckla långsiktiga relationer internt och externt
  • Samarbeta och koordinera med representanter inom den globala SICK organisationen
  • Organisera specialtransporter av material
  • Beställa material inför planerade serviceuppdrag
  • Ordna med säkerhetsdokument, visum, arbetstillstånd m.m.
  • Sköta administration och dokumentation gällande uppdragen

 

Kravprofil

  • Erfarenhet i en liknande roll som koordinator, kundservice, innesäljare eller motsvarande
  • Goda kunskaper inom projektledning
  • Kunskaper inom Officepaketet
  • Engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet från industri eller sjöfart är önskvärt
  • Erfarenhet av CRM hantering är önskvärt

 

Personliga egenskaper

Du är organiserad och har förmåga att skapa en god struktur samt överblick i ditt arbete. Du arbetar effektivt och långsiktigt samt är kommunikativ, initiativrik, proaktiv, självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare är du drivande och lösningsorienterad och har förmåga att bygga och utveckla långsiktiga relationer.

 

Välkommen med din ansökan!

Vi tar enbart emot ansökningar via nedan länk, ej via e-post. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med ditt CV samt personliga brev snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Nyckelrekrytering, Ellinor Holm, , tel. 072-3399009.